Le CIMU s’est tenu cette année à Vancouver du 12 au 15 avril 2024.
Cinq chercheurs du GIRCoPro donné une communication à ce rendez-vous
immersif en éducation médicale et recherche sur la santé.
Nicolas Fernandez, Designing Learning-by Concordance clinical Reasoning cases: Lessons for health sciences educators
Ahmed Moussa, 360-degree virtual reality video to teach neonatal resuscitation: An exploratory Development Study
Nicolas Fernandez, The role reflexive practice plays in development of professional competencies: a narrative inquiry study
Ilian Cruz-Panesso, Simulation program evaluation with multilevel longitudinal data: Comparing the designed, the delivered and the experienced curriculum
Claude Julie Bourque, What to learn and what to teach about interactions with parents during simulated neonatal resuscitation
De plus, cinq étudiantes se sont méritées une bourse de soutien de 1 500$ pour leur présentation :
Shayla et Serina Achkar, résidents en médecine. Family medicine residents’ perceptions on an innovative clinic for asylum seeking patients: An exploratory qualitative study
Nadine Dababneh et Meriem Badri, étudiantes en médecine. Projet A.I.M. : briser les barrières de l’intégration en Mauricie
Clara Dallaire, candidate au doctorat. Curriculum-caché en éducation médicale: recherche-intervention pour le développement d’un outil réflexif participatif
Mise à jour : 25 avril 2024